01.02.2009

Hvad er der galt med "perle"`?

Nu vil Justitsministeren tvinge politiet til at ikke at sige "perle" eller "perker". Men hvad er der galt med "perle"? Det er bare et humoristisk øgenavn til nogle, som alligevel er til at grine af:

"Slut med "perle", siger justitsminister

Justitsministeren kræver politiet dropper både perker og perle ordene.

Justitsminister Brian Mikkelsen, der er valgt for de konservative i Holbækkredsen,  skærer nu igennem:
 
Politiet skal hverken kalde folk for perkere eller perler. De skal kaldes ved deres navn, eller man kan sige du eller De til dem.
Og det giver han nu politiet besked om.
Til P4 Nordvestsjælland/Sjælland siger han:
- Man kan ikke give folk øgenavne - specielt ikke når man er politibetjent, siger han.
 - Jeg vil fraråde, at politiet siger "Perle". Det har jeg sagt de steder, hvor det skal siges.  Man skal tale ordentligt til hinanden. Det siger jeg til min familien, og det siger jeg til politiet, for politiet har en speciel rolle i forhold til befolkningen, lyder beskeden fra landets justitsminister, Brian Mikkelsen."

Kilde: DR, 1/02/2009

Ingen kommentarer:

Send en kommentar